Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Sunday, January 20, 2008

sekolah

Bismillahirrahmanirrahim.

dot.dot. jari diatas papan kekunci.
minda masih menerawang mencari idea.

mohon ketenangan dariNya. [9:128-129]

tadi pergi angsana angsini. ;)
melihat begitu ramai pelajar yang memakai baju rasmi biru dengan corak yang sungguh saya kenali berkeliaran disana-sini.
oh, hari ini mereka outing. patutlah.
jumpalah kawan-kawan sebatch. dsb. ^___^
hem;

minggu lepas setiap hari sekolah ; termasuk sabtu & ahad ya!
kecualilah khamis. (cuti awal muharram)
minggu ini isnin - sabtu sekolah. (setiap hari balik lambat jauh dari yang biasa. heh!)
hari ini cuti. alhamdulillah, rehat lah sebentar.
pergi angsana angsini. jumpa lagi pelajar-pelajar sekolah saya.
heh; lihat lah tu.
setiap hari sekolah, dibayangi kerja sekolah, rakan-rakan sekolah, dan yang sewaktu dengannya.
entahlah. tebak apa yang saya rasakan!
benar, sekolah itu juga nikmat & anugerah dari Allah!
;)

tadi sempat 'membalas dendam'.
Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah!
huk! atas kehilangan yang sebegitu lama.
^____________________________^
senyum lebar tahap maksima di dalam jiwa!
'kekasih' lama sudah hilang.
entah kemana? di kem kaizen? di rumah? di curi?
'membalas dendam' dengan 'kekasih' baru!
walaupun tak sama dengan yang lama.
takpelah ; ^o^
Alhamdulillah! syukur. dapat juga!
tak sabar mahu ke sekolah esok membawa 'kekasih' baru.
mahu tau siapa?
;)

Mudah-mudahan Tuhanku menunjukkan jalan yang benar kepadaku; [28:22]
Bicara-Sang-Khalifah2008

7 komentar:

Aya.Best said...

salam ili..
huu.. tadi ingatkan nak pegi angsana..
naseb baik xjadi.. hua3..

-ilisyazwani- said...

salam aya.best... ;)
alaa nape xpergi? boleh jumpe ekk.. hehe~
tulah.. angsana pun dah jadi macam sekolah pulak! ramai betul pljr hidayah~

Aya.Best said...

wslm =)
bgsla xpegi.. ana xske jumpe reramai warge skola time soppin.. hue3..
lgpn, mak n ayah ana gi kedah td.. xdptla pegi..
oh, papepon, time kasih sbb kate ana best.. hua3!

-ilisyazwani- said...

sama-sama.. ;)
oh.. gi kedah ye?
dgr kata nak beli rumah kat kedah ke?

Qurratu'Aini said...

kekasihmu alqur'anmu...

^____^

-ilisyazwani- said...

to kak qurratu'aini;

na'am2! :) :) :)

x_mEnZ said...
This comment has been removed by a blog administrator.