Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Saturday, August 18, 2007

serabut

Bismillah..
---------------
Assalamu'alaykum kepada pemegang kalimah syahadah sekalian.
lihat-lihat, cuti sekolah kembali lagi! ^__^ (am I happy?) moge2 saya dapat lah mengisi cuti kali ini dengan perkare2 yang bermanfaat, insyaAllah. & pastinya, saya tak nak tinggal AlQuran. tak tak tak tertanggung akibatnya!
hem, nampaknya saya ada hobi baru pulak cuti sekolah ni (cehs, baru berapa hari mula?). secara tiba2nya saya suka mendownload video2 drpd youtube secara drastik! hehe. sebelum ni, saya memang paling TAK suka tengok video online. tibe2 suke pulak. (pengaruh nadiah dan kumpulan kehidupanbaratnya tu kot? ;-) well,
"berhibur tiada salahnya kerna hiburan itu indah hanya pabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah..."
---------------------
jumaat lepas (semalam lah) satu video ditayangkan kepada banat2 semasa program jumaat. hem, pertama kali saya melihat video ini.
(tengoklah dulu sebelum kamu sambung baca review saya! ;-)
video pildacil.
hati saya tertarik. rasa kagum meluap-luap. penonton lain pun dilihat terpaku. sungguh! semangat si cilik ini mahu menjadi daieyah. semangat untuk berdakwah atau untuk menang? wallahu 'alam. tapi, yang pasti, hati saya memang terkesan. Allah mampu menurunkan azabNya kepada sesiapa bila-bila masa.
hem, ini satu rancangan realiti. ya, nampaknya saya dan mungkin awak awak dan awak harus mengubah persepsi. " Tidak semua rancangan realiti itu macam sampah. " :) ya ya, sayangnya ini bukan terbitan orang Malaysia. jadi, saya terfikir2 juga, kalau rancangan macam ini ditayangkan disini. seronok! ^_^ melatih kanak-kanak menjadi pendakwah. moga Islam terus maju!
dan, ada satu lagi video yang sepatutnya ditayangkan ;
(cop! jangan tengok dulu!)
tapi, tak terlaksana waktu itu atas beberapa masalah teknikal. haa, yang ini saya belum lagi berani nak cuba tengok. betul saya tak berani lah. tiba-tiba saya jadi penakut. (ape kes?)
"eh? tak tengok lagi dah takut?" ah! memanglah. tapi, sepertimana kenyataan seorang ukhti mase tu, video ini mungkin agak ngeri. (apatah lagi bagi yang semulajadinya penakut. eh, jangan letak saya dalam kepala kamu. takdelah saya ini penakut sangat. kali ni je kot?) hah, kenyataan spontan ni lah yang membuat saya berfikir masak-masak nak tengok ke tak? (masak lame dah sampai hangus ni!) tapi, sampai kini saya tak tengok lagi. kamu nak tengok, tengoklah. itu video
-Perumpamaan orang mengumpat-
--------------------------------
hem, apa ini musim sedih & tension ya? saya lihat+dengar ramai betul yang meluahkan rase sedih dan tension sekarang ni. kenape yek? ntah! yep, mungkin dah nak dekat xm besar2 ni, pening lah kepale kot?. (macam lah saya nak exam. wek!) apapun, cukuplah Allah bagimu. semoga saya , awak , kamu makin kuat dalam perjalanan mendirikan sebuah kehidupan. yakinlah dengan kuasa serta janjiNYA! kamu tengah serabut juga ke? cepat, pergi ambil wudhuk & baca loveletters dari Allah!
hish, macam-macam saya taip hari ni ye. serabut tak? haha. ape2lah. yang penting serabutnya kepala saya dah ditulis disini. lege! ;-)
----------------------------------------
[Edited] hehe. baru balik dari Pesta Konvo UTM! bestnye ^__^
oh, saya mahu balik klate! ;-)

"...Verily, after each difficulty, there is relief [94:5]..."
Bicara-Sang-Khalifah2007

0 komentar: