Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Saturday, July 07, 2007

tujuh

Bismillah...
----------------

Assalamu'alaykum! setelah sekian lama tak diupdate. kini, kembali pada satu tarikh yang cukup unik dan best. [ceh~] iaitu :

07 / 07 / 07

7 Julai 2007 , 22 JamadilAkhir 1428H


hem, apa aktiviti saya pada hari yang bersejarah ini?
bersempena dengan Bulan Keceriaan SMIH JB , ahli2 kelas saya nak buat persediaan lah kan. jadi, inisiatif pertama kami ialah :

Membuat lawatan rasmi ke JUSCO Taman Universiti.


haha. takdelah. nak beli-beli barang lah untuk kelas la! (sambil2 ambil kesempatan shopping2)
maka , inilah perjalanannya...




The Gateway. " Harap2 tak sesat! "

first stop :
(2:00 pm) Taman Pulai Utama. Pick up nadiah and aminah.




" awak, kite share-share eh? nak sikit..."

Second Stop :
(JUSCO) Arena. Jumpe yang lain2. berkumpul. dan.. MAKAN! hehe. makan jela xtvt nye. sementara tunggu yang lain sampai!





Third Stop :
MPH bookstore. shopping2 dulu. heheh. tempat persinggahan wajib bagi setiap pelajar. ceh.. tak sahlah kalau tak pergi MPH!


" huh! ramainyaa... J Card day sambung hari ni kot?"

Fourth stop :
JUSCO. beli barang2 untuk kelas. dan.. untuk diri sendiri!
shopping habis-habisan.. ^_^ paling lama dalam ni la... jalan sana sini... penuh troli.. haha. dah banat kan namanya.. fitrah le suke shopping2! ..... setelah 3 jam berlalu.... pergilah ke kaunter pembayaran...













" alamak! banyak nye kite beli , cukup ke duit?"

" alah.. keluarkan je ape yang ade.. tak cukup bayarla gune kertas!"

"eh, kite mintak diskaun lah kat kakak tu" (cis! dialog rekaan semata!)

haha. baru kecoh2 nak keluarkan duit. memandangkan bendahari pun tak dapat datang (walaupun rumahnya sebelah je dengan JUSCO). so, kecoh2 lah kejap.

" (senyum) hah.. lege.. nasib baik le cukup duitnye.."


"gembira! gembira! sungguh gembira jalan sama-sama!"



" sembahyang lah kamu sebelum kamu disembahyangkan"

Fifth stop :
Surau. Solat Asar. Shopping2 pun solat tak tinggal yeh!














Sixth stop :
Bebas. tak kisah lah nak pergi mana2... merayau-rayau dalam JUSCO. singgah sana sini situ..

takde keje lain. pelik nya! pergi JUSCO pun bawa kamera? ahaha.

jalan- jalan cari hidayah! ^__^



" eek, assalamualaikum semua. kami budak hilang. ade nampak mak kami tak?"











Seventh Stop :
Balik!

alhamdulillah. dapat lepas tension jugalah kan. minggu lepas penat bermukhayyam. minggu ni seronok bershopping! ^__^. maka, itulah dia aktiviti kami.


7 Perhentian pada 7 haribulan 7 tahun dua ribu 7

lepas ni?lawatan 2 islah ke KL? tido hotel? hehe. insyaAllah. sama2 kita nantikan.. asyik berjalan2 je kelas saya tahun ni.(adoi! tengokle kalau saya larat lagi jadi pengarah~)


apapun , semuanya lillahi taala.....

wassalam!

"...Hidup hanya sekali. Redha Allah kita cari!..."
Bicara-Sang-Khalifah2007

0 komentar: