Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Saturday, June 16, 2007

pandang

[gambar bukan sekadar hiasan, ia topik utama hari ini]

Bismillahirrahmanirrahim.
--------------------------
tadi, saya jenguk-jenguk 'perpustakaan' gambar2 saya di komputer ni. rindu kat europe kot. [ceh~] lihat2 gambar di Sweden , gambar di Denmark , gambar di Germany... [jag saknar!]
sedang saya pandang2, ternampak pula gambar diatas tu. yalah, yang pelik tapi benar itu lah. [tekan untuk jelaskan.] selalunya, kalau saya belek2 majalah ke atau apa2lah bahan bacaan kan, ada yang meletakkan ruang pelik tapi benar. saya suka baca. tapi, yang diatas ini lah yang sebenar-benar pelik tapi benar.

kitalah, manusia. sudah tahu bagaimana percaturan hidup yang Allah tentukan. ada malam, ada siang , ada baik , ada buruk. ada dunia, ada akhirat. ada dunia ada akhirat! sudah tahu juga, dunia itu sementara , akhirat itu selamanya. sudah juga tahu , untuk yang mana perlu diperjuangkan. hem, tapi. kitalah, manusia. masih terus2 juga mengejar kesenangan dunia semata-mata. lupa yang kekal. ingat-ingat-ingatlah. kita-kita-kita bukan diciptakan hanya untuk mencari kesenangan dan ganjaran dunia sahaja ; carilah hasanah sebanyaknya. kita-kita-kita tak tahu bila akan mulakan 'perjalanan'. 'perjalanan' ke sana. terus-terus-teruslah , tambahkan bekalan sementara sempat.

p/s : surat mukhayyam dah dapat. lagi 13 hari je.

"...Andai ku mampu halangi waktu ,
akan ku bersihkan jalan ku yang hampa..."
Bicara-Sang-Khalifah2007

0 komentar: