Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Friday, February 09, 2007

malam ini.LAWATAN.malam ini

Assalamu'alaykum...
hari ini , 9 Februari 2007

pagi , ada Majlis Diskusi Pelajar (MDP)
seronok jugak MDP hari ni... tapi ,
Ukht Maryam tak datang .. sakit kaki...
sian kak maryam... huhu.. Moge akak cepat baik eh.. ^_^

rehat
belajar
rehat..
singgah kat depan bilik guru kejap...
pilihan tajuk2 syarahan dah ditampal...
semua mantap2 belaka.... (kene perah otak habis2!)
ayat - ayat tilawah quran pun dah ditampal..
mantap2 jugaks... tapi , ape pun kene masuk pert. nih...
rugi nye kalau pelajar2 tahfiz tak masuk...!
ayat2nye dipetik dari surah
alBaqarah , alAnbiya' , alMaidah , alImran , alHijr...
alhamdulillah.. hampir semua dah hafal...
insyaAllah boleh buat !! syarahan + tilawah!

okeh ,
seperti hari2 jumaat yg biase... banat sekali lagi menguasai sekolah (wow.. eheh..)
semase banin ke masjid...eheh..
hari ini takde program Jumaat... ada gotong royong..
semangat banat2 2 Islah kemas kelas...
ye la.. sebab sebelum tu baru je kene sound ngan banin..
sebab ade sorang banat tak bertugas.. (sorang je!!!!!)
sabar je la....
so , kami , banat2 yg 'rajin' nih pun kemas la tempat banin...
kasut2 mereka yg dirty tu..
stokin2 mereka yang smelly tu...
buku2 mereka yg berterabur sana sini..
beg2 mereka yg terbukak...
tempat mereka yang banyak sampah...
bawah meja mereka yang bersepah...
takpe aa sekali sekala buat amal jariah la jugaks.. eheh..
ceh , macam teruk sangat je mereka nih... (memang pun)
tapi , betul ke macam yg ukht wani kata ??
banin2 SMIH ni , cukup sayang kat banat2 SMIH...
eheh ... yeker ??
ukht wani kata... ade sekali tu , banat nk pakai tudung labuh
tapi , tudung yg kene gune pin tu...
lagipun , tudung tu memang dibolehkan Islam..
tapi , suddenly , banin2 bangkang...
mereke kate banat kene jage aurat .. kene pakai tudung labuh yg betul2 tu la..
ceh.. sayang ke tu?... tapi , bagus aa tu........

however ,
i would like to thank all my friends...
kerana memberi kerjesame yg sgt2lah tiade tandingan...
harap2 lepas ni tak kene sound lagi.....

then , solat Zohor..
lps tu , ahli kelab rekacipta kumpul jap kat depan kolam tu...
ade taklimat sikit..
ukht ainnur kata , kene bawak baju sejuk bile nak gi lawatan malam ni...
sebab , kat tempat yg kami nak pergi tu
tengah musim salji sekarang nih........
wow.. bestnye... dah lame tak main salji.. last sekali thn 2004 kot..

petang ,
tepat pukul 4..
semua pelajar dibenarkan pulang (memang la..) ,
then , tetibe ramai pulak la classmates ana
nak kirim barang... adeyh ,
mentang2 la ana sorang je yang gi lawatan tu..
sedap2 jer antunna nak kirim macam2 yek...
ehem , ana pergi lawatan sambil BELAJAR yer..
bukan lawatan sambil SHOPPING sesuke hati...
eheh , takpe la.. insyaAllah , ana belikan ape2 la nanti.. (kalau ingat!)
so , secare rasminya , insyaAllah , ana akan pergi lawatan pertama ana
semenjak di SMIHjb ni pada malam ini....
alamak... ana tak packing ape2 lagi!... hehe..
moga dipermudahkan perjalanan...................

".... satu perjuangan , 1000 cabaran ...."
bicara_khalifahBijaksana2007

0 komentar: