Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Wednesday, January 31, 2007

[[Blank.not.Blur]]

Assalamualaikum...

guess what i'm doin' right now?
hah! choosing the pattern of my room's wallpaper-to-be! ahaks..
hmm.. what should my room looks like?
umm .. some like.. **** hehe , won't tell ya now!
hehe.. actually , my room will be renovated..
huhu , i'm curious...
what they'll do with my ro0m?
just hope 4 the best!

*change to malay mode*
emm .. ah! Sweden...
well , my family plan to go to Sweden on this 2007's mid-year holiday !
plan2..
at first ,
nak gi london dulu , then baru gi Sweden..
now ,
tukar plan lagi... maybe terus gi Sweden..
huhu.. tak dapat gi london.. takpe2... insyaAllah lain kali blh pergi..
plannye naik MAS ... (syukur2!! ahaks.. dah lame tak naik aerotrain kat KLIA aa..)
naik MAS comfortable sket.. direct to Sweden.. takde transit2!
plannye lagi ,
kat Sweden..
boleh naik ferry pergi Denmark! hmm.. best gak eh..
tapi , tu semue baru plan..........

Manusia hanya mampu merancang , tapi , Tuhan yang menentukan , ye tak?

haa.. satu lagi..
ni..
sifir nikmat duniawi...

Sesedap mana pun nikmat dunia, ia tetap sementara. Sedapnya tak sampai ke mana. Nikmat yang bersilih jemu, nikmat yang ada batas kemahuan. Mengapa dikejar nikmat ini, sehingga menjadi beban perjalanan? Kita datang dari Yang Esa, sama ada kita ingat atau lupa, atau buat-buat lupa, setiap hari adalah perjalanan kita pulang kepada-Nya. Nikmat-nikmat dunia yang nikmat ini dikejar-kejar, nikmat itulah nanti yang jadi azab. Ghairah dengan nikmat di sini hingga tiada ingin kepada nikmat di Sana. Ghairah dengan nikmat, lupa pada Pemberi nikmat.
yang dikejar itu benarnya memberatkan perjalanan.........
Apakah hati sudah buta?

jelasnya...................
"...pancang tekadmu peliharalah iman , jangan sampai rebah di tengah jalan!..."
bicara_khalifahBijaksana2007

0 komentar: