Demi pena , dan apa yang dituliskannya; [68:1]

Saturday, January 20, 2007

1428 H

Assalamualaikum...
Selamat Tahun Baru 1428 Hijriyah kepada semua visitor2 yang disayangi..
em , oo yeah... i've
something to be shared!


Alhamdulillah kita masih diberikan nikmat sihat dan waktu luang sehingga kita masih mampu melakukan segala aktiviti keseharian kita. Dan semoga apa yang telah kita lakukan selama inimemberikan manfaat kepada diri kita dan sahabat-sahabat di sekitar kita.Ingatkan, bahawa orang berjaya sesungguhnyaadalah orang yang mampu bersama-sama mencapai kejayaan dalam dirinya dan orang yangada di sekitarnya. Semoga kita termasuk didalamnya. Amin

Alhamdulillah.. td ana ade mendengar ceramah yang isinya bagaimana sikap kita dalam menyambut Tahun Baru Hijriah.Kalau tahun baru Masehi umumnya diisi dengan budaya-budaya hedonis, dan melakukan sesuatu yang sekiranya kurang manfaat, maka kiranya di hari pergantian tahun ini kita meng-evaluasi diri kita.Melakukan muhasabah terhadap apa-apa yang telah kita lakukan. Apa yang sekiranya masih belum kita jalankan,mana yang perlu kita perbaiki dan mana yang sekiranya perlu kita tingkatkan. Jangan sampai kita menjadi orang yang merugi sahabatku.Mari bersama bangkit, trus memperbaiki diri. Orang yang paling beruntung, adalah orang yang mampu menjadikan dirinya lebih baik dari hari sebelumnya.

Ingatlah saudaraku, umur hanya kurniaan Allah. Kita tidak tahu bila kita akan di panggil. Tak seorang pun tahu bila dirinya akan menghadap Allah.Sekali lagi mari kita meng-evaluasi diri kita di awal tahun Hijriah ini. Semoga bertambah amal untuk semakin mempersiapkan diri menghadap yang Maha Pencipta.


--Hasibu Angfusakum Kobla anTuhasibu--

"...Bersama kita melangkahkan kaki menuju dunia yang lebih indah..."
Bicara_khalifahBijaksana2007

0 komentar: